Szkoła Podstawowa w Czernichowie
25.05.2018

Wycieczka do Warszawy 2017/2018 klas 7a i 7b oraz 3b

W dniach 21.05.-23.05.2018 r. klasy 3b oraz 7a i 7b udały się na wycieczkę do Warszawy. Około 6 rano wyjechaliśmy z Czernichowa. Po kilkugodzinnej podróży dojechaliśmy na miejsce. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu „Aramis”. Naszymi opiekunami podczas tego wyjazdu zostali pani mgr Halina Wieczorek, pani mgr Joanna Sroka oraz pan mgr Janusz Sroka.

Pierwszym obiektem, jaki zwiedziliśmy, było Muzeum Powstania Warszawskiego. Wszystkim bardzo się podobało. Jest to bardzo ciekawe miejsce ze względu na aranżację całego wnętrza oraz wykorzystanie różnych efektów, która przybliżyły nam powstańczą rzeczywistość. Wszyscy zebraliśmy na ten temat wiele ciekawych informacji. Następnym obiektem, jaki poznaliśmy, był Pałac Kultury i Nauki.

Po zapoznaniu się z historią tego budynku wraz z przewodnikiem postanowiliśmy wyjechać windą na 30 piętro, z którego widoki były niesamowite. Ostatnim miejscem, jakie zwiedziliśmy pierwszego dnia, był kościół św. Stanisława Kostki wraz z grobem Księdza Jerzego Popiełuszki, do którego dotarliśmy metrem warszawskim. Po krótkiej rozmowie z przewodnikiem o najważniejszych informacjach o tym miejscu, z powrotem udaliśmy się do metra, a następnie do naszego hotelu.

Następnego dnia zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od spaceru po Starówce, gdzie widniały pięknie zdobione kamienice oraz Syrenka Warszawska. Później udaliśmy się do katedry św. Jana, która ma bogatą historię. Podczas naszego spaceru mijaliśmy również pomnik Małego Powstańca oraz Pałac Prezydencki. Tak właśnie dotarliśmy na Krakowskie Przedmieście, gdzie dostaliśmy trochę wolnego czasu. Właśnie tam na kolumnie stoi Zygmunt III Waza. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy, było Centrum Nauki Kopernik. Tam każdy mógł znaleźć coś dla siebie i przy okazji zdobyć cenną wiedzę. Było tam bardzo dużo ciekawych urządzeń oraz wiele fascynujących doświadczeń. Mogliśmy na przykład nauczyć się jeździć na wózku inwalidzkim lub zagrać w różne rewelacyjne gry. Po zakończeniu zabawy w Centrum Nauki wszyscy poszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak wygląda zmiana warty. Następnie udaliśmy się do hotelu, ale w międzyczasie zatrzymaliśmy się przy pomnikach Adama Mickiewicza i Mikołaja Kopernika.

W ostatnim dniu naszej wycieczki po wyjeździe z hotelu udaliśmy się do Wilanowa, gdzie podziwialiśmy piękny pałac letni oraz cudowne ogrody i fontanny, które znajdowały się wokoło. Następnym obiektem, który zwiedziliśmy, były Łazienki Królewskie. Wszystkim się tam podobało. W całym parku wszystko było zadbane i panował spokój. Znajduje się tam staw, po którym pływały różne gatunki ptaków. Zobaczyliśmy również pawie. Następnie udaliśmy się na spacer. Przechodziliśmy obok Belwederu oraz przez aleję Szucha, gdzie znajduje się była katownia gestapo oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Ostatnim punktem wycieczki było przejście obok Arsenału oraz zwiedzanie Zamku Królewskiego. Tam poruszaliśmy się już bez naszego przewodnika, ponieważ dostaliśmy audioprzewodniki. To muzeum było dość duże, ale bardzo interesujące. Po zwiedzeniu wszystkich komnat i wystaw pożegnaliśmy się z naszym przewodnikiem i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Około godziny 22 zadowoleni wróciliśmy do Czernichowa. To był naprawdę udany wyjazd. Wzbogaciliśmy się o nową wiedzę i doświadczenia. Wszyscy jesteśmy bardzo wdzięczni wychowawcom za zorganizowanie takiej fascynującej i niezwykłej wycieczki.