Zamość
16.06.2019

Wycieczka Zamość – Roztocze

Czerwiec to czas wycieczek szkolnych, nasi uczniowie z niecierpliwością czekali na dwudniową wycieczkę do Zamościa i Roztocza. W wycieczce wzięły udział klasy 2a,3a,3b oraz 5b.  Celem wycieczki było zapoznanie uczniów z historią i zabytkami Zamościa oraz poznanie walorów przyrodniczych i krajobrazowych Roztoczańskiego Parku Narodowego. Ponadto celem było rozwijanie potrzeby aktywnego spędzania wolnego czasu, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie oraz integracja zespołu klasowego.

W pierwszym dniu wycieczki wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Szczebrzeszyn, a w nim pomnik chrząszcza oraz cerkiew prawosławną. Następnie udaliśmy się do Zamościa. Zwiedzaliśmy Stare Miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO: fortyfikacje miejskie, Rynek Wielki z renesansowymi kamienicami i ratuszem, Katedrę, Bramę Szczebrzeską, Pałac Zamoyskich, Pomnik Jana Zamoyskiego.  Był to czas spacerów, podziwiania zabytków, kupowania pamiątek oraz chwili odpoczynku.  Następnie udaliśmy się w podróż do Ogrodu Zoologicznego w Zamościu. Uczniowie mieli okazję zobaczyć wiele ciekawych gatunków roślin i zwierząt. Po spacerze po ZOO udaliśmy się na wypoczynek do pensjonatu ”Czartowe Pole”, gdzie zjedliśmy obiadokolację i odpoczywaliśmy po dniu pełnym wrażeń.

W drugim dniu, po pysznym śniadaniu wyruszyliśmy do Zwierzyńca. Wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Kościół “na wodzie”, który jest jednym z najbardziej charakterystycznych zabytków Zwierzyńca i całego Roztocza. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze Roztoczańskiego Parku Narodowego, uczniowie zapoznali się z jego historią oraz bogatą florą i fauną. Kolejną atrakcją był Rezerwat Przyrody „Nad Tanwią”. Przechodziliśmy doliną Tanwi i podziwialiśmy malownicze progami skalne na rzece. Po czym udaliśmy się do Józefowa na rynek, gdzie mieliśmy czas na odpoczynek i jedzenie. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Górecko Kościelne, z drewnianym zabytkowym kościołem i aleją wiekowych dębów. Tak nasza podróż dobiegła końca, w późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do Czernichowa.