Łamaniec ortograficzny
Regulamin konkursu
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 3, 4, 5, 6, 7 i 8 Szkoły Podstawowej (podział na grupy wiekowe).
Sprawdza znajomość zasad ortograficznych. - Materiały na konkurs mogą być dostarczone, w zależności od życzenia szkoły:
- w formie papierowej – za pośrednictwem Poczty Polskiej,
- w formie elektronicznej – mailem.
- Minimalna liczba uczestników wynosi:
- przy wysyłce materiałów w formie papierowej – 5 osób,
- przy wysyłce materiałów mailem – 4 osoby
W obu przypadkach jest to minimalna łączna liczba uczniów danej szkoły, biorących udział w konkursach Ego Partum
edycji 10.2019.
- Konkurs odbywa się w dniu 17 października 2019 r. i trwa 50 minut + 10 minut na czynności organizacyjne.
- Niedopuszczalne jest udostępnianie uczestnikom testów konkursowych przed konkursem.
- Przed przystąpieniem do konkursu na karcie odpowiedzi uczniowie wpisują kod szkoły, klasę, swoje imię i nazwisko
(drukowanymi literami), a także nadany przez koordynatora konkursu kod ucznia, składający się z jednej dużej litery
i trzech cyfr (wszystkie kody uczniów muszą rozpoczynać się na tę samą literę, np. A123, A124, A125, itp.) - Uczniowie rozwiązują testy samodzielnie. Niedopuszczalna jest pomoc nauczyciela, nie można udzielać żadnych
wskazówek sugerujących odpowiedź. - Każdy test składa się z dwóch części.
W pierwszej, która zawiera fragment lektury (tytuły lektur dostępne na stronie www.egopartum.edu.pl w zakładce
Edukacja Polonistyczna / Strefa Ucznia / Potrenuj przed konkursem / Klasa) uczniowie muszą wskazać prawidłowy
zapis wyróżnionych wyrazów (np. każdy / karzdy – określają, które litery zostały użyte prawidłowo). W tej części testu można zdobyć 20 punktów.
Druga część zawiera 15 pytań z zakresu ortografii i interpunkcji i trzy odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Wszystkie pytania są związane z wyrazami znajdującymi się w przytoczonym w pierwszej części testu fragmencie lektury.
Uczniowie wypełniają karty odpowiedzi poprzez zamalowanie odpowiedniej rubryki. Nie dopuszcza się skreślania odpowiedzi i wprowadzania poprawek.
Wszystkie prawidłowe odpowiedzi zaznacza się poprzez zamalowanie odpowiedniego kwadratu, pusty kwadrat oznacza brak odpowiedzi. - Za poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje +1 punkt, za błędną: – 1 punkt. Brak odpowiedzi nie jest punktowany.
Na starcie uczeń otrzymuje 35 punktów, do których są dopisywane punkty za prawidłowe odpowiedzi lub odejmowane za błędne wskazanie. Za bezbłędne rozwiązanie testu można uzyskać w sumie 70 punktów. - Po zakończeniu konkursu uczniowie wkładają karty odpowiedzi do zbiorczej koperty, a szkolny koordynator w ich obecności zakleja kopertę.
- Szkolny koordynator zobowiązany jest do odesłania kart odpowiedzi, protokołu przebiegu konkursu i zgód rodziców na udział w konkursie listem poleconym najpóźniej do dnia 21 października 2019 r.
- Opłata za uczestnictwo w konkursie powinna zostać dokonana po konkursie, za faktyczną liczbę uczestników,
najpóźniej do dnia 21 października 2019 r.
Opłata za jednego uczestnika wynosi:
- przy wysyłce materiałów w formie papierowej – 9,00 zł
- przy wysyłce materiałów mailem – 7,00 zł
Zebrane pieniądze przeznacza się na organizację konkursu i nagrody.
Szkoła lub uczestnicy konkursu pokrywają także koszt wysyłki kart odpowiedzi do Centrum Edukacji Ego Partum,
zgodnie z aktualnym Cennikiem Poczty Polskiej.
- Uczniowie, którzy uzyskali w konkursie od 65 do 70 punktów, otrzymują tytuł i dyplom laureata oraz nagrodę
rzeczową.
Uczniowie, którzy uzyskali od 60 do 64 punktów otrzymują dyplom wyróżnienia.
Wszyscy pozostali uczniowie biorący udział w konkursie otrzymują dyplomy uczestnictwa.
Nauczyciele – koordynatorzy konkursu otrzymują dyplomy poświadczające współorganizowanie konkursu. - W szkołach, w których żaden z uczestników nie uzyskał tytułu laureata, przyznawane są tytuły Szkolnego Mistrza Ortografii. Tytuł ten, wraz z pamiątkowym medalem, otrzymuje uczeń (lub uczniowie), który zdobył największą liczbę punktów w ramach danej szkoły.
- Wyniki konkursu zostaną przesłane najpóźniej do dnia 30 listopada 2019 r.
- Reklamacje będą przyjmowane do dnia 15 stycznia 2020 r. i rozpatrywane w ciągu 5 dni roboczych.
Po tym terminie materiały konkursowe ulegają zniszczeniu. - Nieprawidłowo wypełnione karty odpowiedzi nie mogą być podstawą do składania reklamacji.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w informacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
Wszystkie informacje znajdują się na naszej stronie internetowej : www.egopartum.edu.pl
Zachęcamy także, aby osoby biorące udział w konkursie odwiedziły STREFĘ UCZNIA, w której znajdują się materiały pozwalające przygotować się do konkursu.