27.09.2019

Łamaniec ortograficzny

Regulamin konkursu

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 3, 4, 5, 6, 7 i 8 Szkoły Podstawowej (podział na grupy wiekowe).
    Sprawdza znajomość zasad ortograficznych.
  2. Materiały na konkurs mogą być dostarczone, w zależności od życzenia szkoły:
  • w formie papierowej – za pośrednictwem Poczty Polskiej,
  • w formie elektronicznej – mailem.
  1. Minimalna liczba uczestników wynosi:
  • przy wysyłce materiałów w formie papierowej – 5 osób,
  • przy wysyłce materiałów mailem – 4 osoby
    W obu przypadkach jest to minimalna łączna liczba uczniów danej szkoły, biorących udział w konkursach Ego Partum
    edycji 10.2019.
  1. Konkurs odbywa się w dniu 17 października 2019 r. i trwa 50 minut + 10 minut na czynności organizacyjne.
  2. Niedopuszczalne jest udostępnianie uczestnikom testów konkursowych przed konkursem.
  3. Przed przystąpieniem do konkursu na karcie odpowiedzi uczniowie wpisują kod szkoły, klasę, swoje imię i nazwisko
    (drukowanymi literami), a także nadany przez koordynatora konkursu kod ucznia, składający się z jednej dużej litery
    i trzech cyfr (wszystkie kody uczniów muszą rozpoczynać się na tę samą literę, np. A123, A124, A125, itp.)
  4. Uczniowie rozwiązują testy samodzielnie. Niedopuszczalna jest pomoc nauczyciela, nie można udzielać żadnych
    wskazówek sugerujących odpowiedź.
  5. Każdy test składa się z dwóch części.
    W pierwszej, która zawiera fragment lektury (tytuły lektur dostępne na stronie www.egopartum.edu.pl w zakładce
    Edukacja Polonistyczna / Strefa Ucznia / Potrenuj przed konkursem / Klasa) uczniowie muszą wskazać prawidłowy
    zapis wyróżnionych wyrazów (np. każdy / karzdy – określają, które litery zostały użyte prawidłowo). W tej części testu można zdobyć 20 punktów.
    Druga część zawiera 15 pytań z zakresu ortografii i interpunkcji i trzy odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Wszystkie pytania są związane z wyrazami znajdującymi się w przytoczonym w pierwszej części testu fragmencie lektury.
    Uczniowie wypełniają karty odpowiedzi poprzez zamalowanie odpowiedniej rubryki. Nie dopuszcza się skreślania odpowiedzi i wprowadzania poprawek.
    Wszystkie prawidłowe odpowiedzi zaznacza się poprzez zamalowanie odpowiedniego kwadratu, pusty kwadrat oznacza brak odpowiedzi.
  6. Za poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje +1 punkt, za błędną: – 1 punkt. Brak odpowiedzi nie jest punktowany.
    Na starcie uczeń otrzymuje 35 punktów, do których są dopisywane punkty za prawidłowe odpowiedzi lub odejmowane za błędne wskazanie. Za bezbłędne rozwiązanie testu można uzyskać w sumie 70 punktów.
  7. Po zakończeniu konkursu uczniowie wkładają karty odpowiedzi do zbiorczej koperty, a szkolny koordynator w ich obecności zakleja kopertę.
  8. Szkolny koordynator zobowiązany jest do odesłania kart odpowiedzi, protokołu przebiegu konkursu i zgód rodziców na udział w konkursie listem poleconym najpóźniej do dnia 21 października 2019 r.
  9. Opłata za uczestnictwo w konkursie powinna zostać dokonana po konkursie, za faktyczną liczbę uczestników,
    najpóźniej do dnia 21 października 2019 r.
    Opłata za jednego uczestnika wynosi:
  • przy wysyłce materiałów w formie papierowej – 9,00 zł
  • przy wysyłce materiałów mailem – 7,00 zł
    Zebrane pieniądze przeznacza się na organizację konkursu i nagrody.
    Szkoła lub uczestnicy konkursu pokrywają także koszt wysyłki kart odpowiedzi do Centrum Edukacji Ego Partum,
    zgodnie z aktualnym Cennikiem Poczty Polskiej.
  1. Uczniowie, którzy uzyskali w konkursie od 65 do 70 punktów, otrzymują tytuł i dyplom laureata oraz nagrodę
    rzeczową.
    Uczniowie, którzy uzyskali od 60 do 64 punktów otrzymują dyplom wyróżnienia.
    Wszyscy pozostali uczniowie biorący udział w konkursie otrzymują dyplomy uczestnictwa.
    Nauczyciele – koordynatorzy konkursu otrzymują dyplomy poświadczające współorganizowanie konkursu.
  2. W szkołach, w których żaden z uczestników nie uzyskał tytułu laureata, przyznawane są tytuły Szkolnego Mistrza Ortografii. Tytuł ten, wraz z pamiątkowym medalem, otrzymuje uczeń (lub uczniowie), który zdobył największą liczbę punktów w ramach danej szkoły.
  3. Wyniki konkursu zostaną przesłane najpóźniej do dnia 30 listopada 2019 r.
  4. Reklamacje będą przyjmowane do dnia 15 stycznia 2020 r. i rozpatrywane w ciągu 5 dni roboczych.
    Po tym terminie materiały konkursowe ulegają zniszczeniu.
  5. Nieprawidłowo wypełnione karty odpowiedzi nie mogą być podstawą do składania reklamacji.
  6. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w informacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
    Wszystkie informacje znajdują się na naszej stronie internetowej : www.egopartum.edu.pl
    Zachęcamy także, aby osoby biorące udział w konkursie odwiedziły STREFĘ UCZNIA, w której znajdują się materiały pozwalające przygotować się do konkursu.